Înainte de Cerbera, TVR achiziționase motoare V8 de la Rover și apoi le-a acordat pentru uz propriu. Când Rover a fost achiziționat de BMW , Peter Wheeler nu a vrut să riște probleme dacă germanii ar decide să oprească fabricarea motorului. Ca răspuns, el a angajat serviciile inginerului de curse Al Melling pentru a proiecta un motor V8 pe care TVR ar putea să-l producă în proprietate și chiar să ofere posibilitatea de vânzare altor autovehicule. Într-un interviu pentru programul de televiziune Top Gear, Wheeler a explicat: "Practic, am proiectat motorul ca motor de curse. A fost ideea mea că, dacă vrem să ne extindem, ar trebui să facem ceva pe care să-l putem vinde altor oameni. V8 cu o manivelă plană. Partea de jos a motorului până la capete este exact așa cum ați vedea în motoarele actuale de Formula 1. "
Wheeler a fost citat în momentul lansării masinii, spunând că combinația dintre greutate redusă și putere mare a fost prea mare pentru o mașină rutieră, un citat care a asigurat o publicitate gratuită în presă. Entuziaștii încă argumentează dacă acesta a fost un exemplu tipic al sincerității legendare a lui Wheeler, sau un exemplu la fel de tipic al capului său de PR, Ben Samuelson, de a salva costurile publicitare prin crearea unei povesti.
Rezultatul a fost denumit "Speed Eight" (denumirea oficială "AJP8") după Al Melling , John Ravenscroft și Peter Wheeler , un V8 de 4.2 litri care produce 268 kW și a dat Cerbera o viteză maximă de 297 km / h). O versiune de 4,5 litri a motorului a fost oferită ulterior cu 420 CP (313 kW).
AJP8 are una dintre cele mai mari performanțe specifice ale oricărui V8 cu aspirație naturală în lumea automobilelor, la o putere de 83,3 hp / litru pentru cei 4,2 și 93,3 hp / litru pentru modelul 4.5. Modelele ulterioare ale motorului de 4.5 litri aveau opțiunea "Red Rose", care a crescut la o putere de 440 CP (97,7 hp / litru) atunci când a fost alimentată cu un octan extra-fără plumb și șoferul a împins butonul fără marcaj de pe tabloul de bord care a modificat maparea motorului pentru a se potrivi.
În unele cazuri, producțiile din lumea reală pentru V8-urile de producție (în special 4,5) au scăzut din producția cotată TVR. Unele dintre acestea au văzut o formă de modificare (ECU, inducție, evacuare etc.) pentru a readuce energia la ieșirea cotată la fabrică.
Una dintre atracțiile V8 Cerberas pentru mulți proprietari a fost întoarcerea puternică produsă la depășire, în special la viteze reduse. De fapt, acesta a fost rezultatul unui argument la fabrica dintre unul dintre directorii TVR și inginerii care cartografiază motorul. Inginerii au vrut să evidențieze această "neregulă" pentru a îmbunătăți eficiența combustibilului și a emisiilor de CO2, în timp ce directorul a insistat că ar fi exact genul de lucru pe care proprietarii ar dori-o. În cele din urmă, sa ajuns la un compromis în care au rămas și pe mașinile de 4,5 litri.
Motorul este, de asemenea, neobișnuit de compact pentru un V8. Potrivit TVR , greutatea totală a motorului finit este de 121 kg (267 lb).
Odată cu succesul programului Speed Eight , Wheeler a realizat, de asemenea, proiectarea unui motor "Speed Six" care să-l completeze. Acest motor a debutat la Cerbera, dar a fost un design înclinat de 4,0 litri in linie (I6), cu patru supape pe cilindru, la cele două viteze. În serviciu, totuși, a câștigat o reputație de nesiguranță și multe motoare trebuiau să fie reconstruite.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu